Werkwijze

Uw huisarts of medisch specialist heeft een diagnose vastgesteld en verwijst u door naar Van Dinter Den Haag voor een orthopedisch hulpmiddel. Of u komt op eigen initiatief naar Van Dinter Den Haag voor het aanschaffen van een orthopedisch hulpmiddel. Wat kunt u dan verwachten?

Stappen

  • Intake
  • Maatname
  • Passen
  • Leveren van het hulpmiddel
  • Evaluatie
  • Nazorg

Intake

Wanneer u bij ons langs komt voor een hulpmiddel volgt eerst een uitgebreid gesprek. Wij

Maatname

Uw hulpmiddel wordt opgemeten. Voor confectie hulpmiddelen hebben wij vaak enkele maten nodig. Deze worden door de paskamer medewerker met een meetlint opgemeten. In veel gevallen hebben wij de confectie hulpmiddelen op voorraad. Indien dit niet het geval is zal het hulpmiddel eerst besteld moeten worden.
De maatname van maatwerkvoorzieningen wijkt hiervan af. Zo wordt er naast de maatname met een meetlint ook een gipsmodel gemaakt van het desbetreffende lichaamsdeel. Bij sommige hulpmiddelen wordt er een tekening gemaakt. Samen met de adviseur wordt er gekeken wat voor type hulpmiddel er geproduceerd zal gaan worden. De gemiddelde doorlooptijd voor maatwerkvoorzieningen van maatname tot de pasafspraak is twee á drie weken.

Passen

Confectie hulpmiddelen kunnen vaak tijdens de maatname direct gepast worden. Indien het hulpmiddel besteld is komt u op een ander moment terug voor de pasafspraak. Tijdens het passen wordt er gekeken of het hulpmiddel voldoet aan uw eisen en de hulpvraag.
Maatwerkvoorzieningen worden vaak na twee á drie weken gepast. Sommige hulpmiddelen kunnen dan direct worden geleverd, sommige hulpmiddelen moeten worden doorgepast. Een tweede pasafspraak is dan vaak ook nog nodig voordat het hulpmiddel geleverd kan worden. Tijdens de pasafspraak wordt er gekeken of het hulpmiddel goed zit en of er nog eventuele aanpassingen gedaan moeten worden. Tijdens het passen wordt er ook besproken hoe het hulpmiddel afgewerkt zal gaan worden. Zo kunt u vaak een kleurkeuze doorgeven.

Leveren

Het hulpmiddel wordt (nogmaals) gepast. Als het hulpmiddel goed zit wordt het geleverd. Als er twijfel is over het aan-en uittrekken of het gebruik ervan nemen wij dit nogmaals met u door. Indien blijkt dat u toch hulp hierbij nodig heeft zou u een beroep kunnen doen op de thuiszorg of een aantal sessies bij de ergo-fysiotherapie plannen. Tijdens de afspraak wordt er met u besproken of u een evaluatiemoment wenst.

Evaluatie

U bent ten alle tijde welkom indien u nog vragen of klachten heeft. We maken standaard een evaluatieafspraak. De afspraak is meestal telefonisch, indien gewenst kunt u ook een fysieke afspraak inplannen. Tijdens de evaluatie wordt er besproken of alles naar wens is en of het hulpmiddel aan uw hulpvraag voldoet.

Nazorg

Na de evaluatie is in principe de behandeling klaar. Mocht u toch nog vragen/opmerkingen hebben kunt u altijd bij ons terecht. Indien een hulpmiddel binnen of buiten de garantietermijn kapot gaat leveren wij uiteraard ook nazorg.