• Emailinfo@vandinterdenhaag.nl
  • AddressElandstraat 437 | 2513HV | Den Haag
  • Open HoursMa. t/m Do: 08:30-17:00 uur- Vrij: 08:30 - 15:00 uur

Veel gestelde vragen

Hoe kom ik aan een adequaat hulpmiddel?

Bezoek uw huisarts of specialist en leg uw klachten voor. Uw huisarts verwijst u door naar uw medisch specialist. Enkel VGZ verzekerde komen voor vergoeding in aanmerking met een verwijzing van de huisarts. Uw specialist/arts stelt de medische indicatie vast en schrijft een verwijzing uit voor een bezoek aan de orthopedisch instrumentmaker.

Ik ben doorverwezen door een arts of specialist. Wat nu?

Als u een verwijzing heeft gekregen van uw arts of specialist, kunt u contact opnemen met ons om een afspraak te maken op de Elandstraat of  bezoek ons spreekuur in het HMC Antoniushove.

Ik heb een afspraak voor een hulpmiddel bij jullie gemaakt. Wat kan ik verwachten?

U zult samen met één van onze orthopedisch adviseurs gaan kijken naar een adequate oplossing voor uw probleem. Indien u een verwijzing heeft van uw specialist zullen wij de verzekeringsprocedure in gang zetten. Veelal dient uw voorziening aangevraagd te worden bij uw verzekering. Dit houdt in dat wij moeten wachten op een akkoord van uw verzekering voordat wij kunnen overgaan tot levering van uw hulpmiddel. Voor de verdere werkwijze klikt u hier (hyperlink werkwijze).

Ik heb steunkousen nodig, maar heb nog vocht in mijn benen. Wat nu?

Steunkousen kunnen helaas niet worden aangemeten als er nog vocht in uw benen zit. Uw benen zullen eerst gezwachteld moeten worden. U kunt hiervoor contact opnemen met uw huisarts. Uw huisarts zal een verwijzing uitschrijven voor het zwachtelen van uw benen. Over het algemeen dient u één tot twee weken gezwachteld te worden alvorens u een afspraak bij ons kunt maken. Uw afspraak wordt in de ochtend gepland en u wordt verzocht uw zwachtels te laten zitten voor de afspraak.   

Worden steunzolen vergoed?

Steunzolen worden niet vanuit de basisverzekering, maar vanuit de aanvullende verzekering vergoed. Dit houdt in dat u de steunzolen bij ons dient te betalen. U krijgt vervolgens de factuur mee die u kunt indienen bij uw verzekering.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Als u ondanks onze intensieve zorg niet tevreden bent over onze dienstverlening kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij willen graag samen met u tot een oplossing komen en alle mogelijkheden bekijken om u  verder te helpen. Als u niet direct contact op wilt nemen of een afspraak wilt maken, kunt u het formulier op onze website invullen. Zie de pagina klachten voor de verdere afhandeling van uw klacht.